www.lawyer-bulgaria.bg
Прехвърляне на имот при продажба

Прехвърляне на имот при продажба

Съгласно българското законодателство покупко-продажбата на недвижим имот се извършва посредством договор за прехвърляне на имот при продажба.

Това е договор, по силата на който продавачът се задължава да прехвърли на купувача собствеността на конкретен имот срещу цена, която купувачът се задължава да заплати.

Съгласно законодателството, по-конкретно в чл. 18 ЗЗД, прехвурлянето на собствеността става пред Нотариус под формата на нотариален акт.

Прехвърляне на имот при продажба:

Прехвърляне на имот при продажба е процес, който изисква внимателно спазване на законовите изисквания и процедури в България.

Това е ключов момент за всеки, който планира покупко-продажба на недвижим имот.

В тази статия ще разгледаме основните стъпки и документи, необходими за успешното прехвърляне на имот при продажба, както и важни съвети за избягване на рискове и измами.

Правна рамка за прехвърляне на имот

Съгласно българското законодателство, покупко-продажбата на недвижим имот се осъществява чрез договор за прехвърляне на имот при продажба.

Това е двустранен договор, в който продавачът се задължава да прехвърли собствеността на конкретен имот на купувача срещу определена цена.

Съгласно чл. 18 от Закона за задълженията и договорите (ЗЗД), прехвърлянето на собствеността става пред нотариус

Най-често това става чрез документи под формата на нотариален акт. Този нотариален акт е задължителен документ, който гарантира законността на сделката.

Сключване на сделка за прехвърляне на собственост

Когато продавачът и купувачът са се разбрали за всички детайли по продажбата –

  • включително продажната цена,
  • сроковете за плащане и
  • подписването на нотариалния акт –

те преминават към подготовката на документите, необходими за сключване на сделката. Основната отговорност на продавача е да се снабди и да предостави на купувача всички необходими документи, които го легитимират като собственик на имота.

Документи за прехвърляне на имот

Освен документите за собственост, скицата на имота и данъчната оценка, които са базови документи, в много случаи се изискват и допълнителни документи. Те са предмет на проверка и съгласуване пред нотариуса и включват, но не се ограничават до:

– Удостоверение за наследници – ако имотът е придобит по наследство.
– Справка за семейно положение – за установяване на състоянието на имота и правата на продавача.
– Удостоверение за липса на данъчни задължения по чл. 87 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс (ДОПК) – доказва, че продавачът няма задължения към държавата.

Специфични ограничения и изисквания

Важно е да се има предвид, че съществуват специфични ограничения за покупка на земеделски земи, както и за граждани на страни извън Европейския съюз.

Българското законодателство поставя условия, които купувачите трябва да съобразят в зависимост от вида на имота и своето гражданство.

Предпазни мерки и съвети за купувачи

Много често купувачите се доверяват на продавача или на неквалифициран посредник по сделката, което може да доведе до сериозни проблеми.

Ето защо е изключително важно преди подписването на какъвто и да било документ, да се осигури независим адвокат по сделката.

Той ще извърши всички необходими проверки и ще защити интересите на купувача, като гарантира, че сделката ще бъде извършена коректно и законно.

Прехвърлянето на имот при продажба в България е сложен процес, който изисква внимание към детайлите и спазване на законовите изисквания.

За да избегнете рискове и да се уверите, че всичко протича гладко, съветваме ви да работите с квалифицирани специалисти и да се запознаете добре с всички необходими документи и стъпки по процеса.

Това ще ви осигури спокойствие и увереност, че сте направили правилния избор при покупката на имот в България.

Сключване на сделка за прехвърляне на собственостПрехвърляне на имот при продажба

Основно задължение на продавач по сделка е да се снабди и да предостави на купувача документи, легитимиращи го като собственик.

Тези документите също са предмет на проверка и договорка пред Нотариуса

В много от случаите, продавачът смята, че документът за собственост, скица и данъчна оценка са достатъчни

Затова в практиката се оказва, че са нужни и се изискват редица допълнителни документи.

Проверка на имот преди сделка пред Нотариус 

Съветът ни е да се уговори предварително задължението на продавача да предостави на купувача според допълнителни документи

Налице са и допълнителни ограничения за покупка на земеделски земи, както и за невъзможността граждани на страните извън Европейския съюз да купуват земеделска земя.

В зависимост от гражданството на купувача и вида на имота, купувачът трябва да се съобрази с изискванията на българското законодателство във връзка с условията за придобиване на имот в България.

В случай на необходимост кантората ни оказва съдействие и регистрира фирми – юридически лица, посредством които някои от сделките да станат възможни.

Много често купувачите се доверяват на продавача или на неквалифициран посредник по сделката, вследствие на което биват излъгани.

преди да се подписва какъвто и да е било документ следва да осигурите независим по сделката адвокат, който да извърши всички необходими проверки и да защити Вашия интерес.

За доп. информация се обърнете към нас на тел. 0897 90 43 91 или e-mail office@lawyer-bulgaria.bg 

5/5 - (45 votes)

споделяне в социални мрежи