www.lawyer-bulgaria.bg
Неплатени фактури по договор за превоз

Неплатени фактури по договор за превоз

Голяма част от запитванията, които получаваме от транспортни фирми са свързани с неплатени фактури по договор за превоз.

Съгласно CMR конвенцията, член 32 е критичен за разбирането на давностните срокове за искове, свързани с международния транспорт.

В контекста на фактурирането и плащането по товарителница, този член поставя ясни рамки за времето, в което е необходимо да се предявят искове.

Срок за плащане на навло

Съгласно чл.32 CMR конвенцията срокът за иск срещу превозвача за навло се погасяват по давност след една година.

Това включва и искове за плащане по товарителница.

Срокът започва да тече три месеца след завършване на превоза, датата, на която превозът трябваше да бъде завършен, или датата на предаване на стоката, в зависимост от това кое събитие е настъпило последно.

Важно е да се отбележи, че признаването на вземане или извършване на плащане може да прекъсне давността и да започне нов давностен срок.

Предявяване на иск по чл.32 ЧМР КонвенцияНеплатени фактури по договор за превоз

За ефективно управление на риска от загуба на права по давност, компаниите трябва стриктно да следят сроковете за предявяване на иск

Съдебната практиката показва, че редовният преглед на просрочени фактури и указания за плащане значително намалят правните рискове.

Давностни срокове

Тъй като давността може лесно да бъде пропусната поради липса на внимание към детайла и срока

Целта е да се изпраща периодично и напомя за срока за плащане на задълженията за превоз.

Приложение на чл. 32 от CMR конвенция

Съдействието на опитен адвокат за прилагане на член 32 от CMR конвенцията предоставя защита на интересите на превозвачите и товародателите

Конвенцията за международен автомобилен превоз на товари се прилага винаги и за всеки договор за автомобилен превоз.

Става дума за превоз на товари, когато мястото на приемане на стоката и предвиденото място за доставянето й, така както са посочени в договора, се намират в две различни държави.

Към настоящия момент към CMR са присъединени всички европейски държави, всеки входящ, изходящ или вътрешен автомобилен транспорт се регулира от ЧМР Конвенция.

В този случай CMR играе ключова роля не само за транспорта на товари в Европа, но и на други континенти.

При договорите за международен автомобилен превоз на товари обикновено е налице усложнена фактическа и правна обстановка не само поради превоза между различни държави, но и поради наличието на множество участници

Това са лица, които имат пряко отношение към превозното правоотношение.

Такива участници могат да бъдат спедитори, застрахователи, комисионери и други, които, без да са страни в договора за превоз, се намесват пряко и на собствено основание при реализирането на превоза на товари.

CMR до голяма степен, макар и в определени случаи непряко, регулира и техните отношения.

За допълнителна информация се обърнете към нас на тел. 0897 90 43 91 или Email: office@lawyer-bulgaria.bg

5/5 - (6 votes)

share button