fbpx
Прекратяване на договор с арендатор ?

Документи продажба поземлен имот

В практиката се налага да се съобразим с изискванията на отделните Нотариуси при представяне на писмени документи за продажба на поземлен имот.

Най-честият въпрос, който задават клиентите е: Какви документи са необходими за продажбата на недвижим имот ??

Документи продажба поземлен имот

Списъкът от необходими документи за продажба на имот се определя конкретно за всяка сделка.

Този списък зависи от различни обстоятелства:

А/вида на имота (апартамент, къща, парцел, земя),

Б/дали е наследствен, съпружеска имуществена общност или индивидуална собственост

В/дали е в процес на строителство ли е, имало ли е вписани тежести върху него и т.н.

Част от документите са задължителни и без тях нотариусът няма да изповяда сделката, а именно: 

1. Решение на Общинската служба „Земеделие и гори” (Поземлена комисия), за възстановяване на собствеността върху имот – трябва да има отбелязване, че е влязло в сила.

2. Актуални Удостоверения за наследници на всички починали лица

3. Протокол решение на поземлената комисия за въвод във владение

4. Актуална скица на мястото, издадена от Агенцията по Кадастъра

5.Актуално Удостоверение за данъчна оценка на имота със информация, съсобствениците нямат публични задължения.

6. Удостоверение за вписани искови молби и вещни тежести за имота;

За да получите качествена проверка за имота, който купувате, е необходимо  да се консултирате със специалист – адвокат по сделки с недвижими имоти и допълнително да представите следните писмени документи:

Документи продажба поземлен имот

Писмена справка за Протоколи за съдебна делба, включително преди ТКЗС

Предходни решения на ПК, ако има, вкл. Нотариални актове преди ТКЗС,

Официални извлечения от емлячния регистър и др.,

Тези документи освен като копия на нотариуса се подават и на съдията по вписвания за издаване на удостоверение за липса на тежести без срок.

2. Удостоверение от Поземлена комисия /ОСЗГ/, че решението на Поземлената комисия за възстановяване на имота не е променяно и няма реституционни претенции от трети лица.

3.Удостоверение от отдел “Общински имоти” на съответната община, от което да е видно, че за имота няма Акт за държавна собственост от 01.06.1996., няма Акт за общинска собственост и няма реституционни претенции от трети лица.

За допълнителна информация можете към нас на следните телефони + 359 897 90 43 91 или на office@lawyer-bulgaria.bg

Всяко Ваше запитване ще бъде разгледано с оглед конкретиката на всеки случай

Вие ще получите отговор в рамките на текущият работен ден !

Какви документи следва да представи продавача ?

Ако продавачът е физическо лице, следва да представи документ за самоличност, ако продавачът е юридическо лице – документ, удостоверяващ регистрацията му по установения от Търговският закон ред;

Кога се представя Нотариалния акт ?

При подготовката на документите, в това число и Предварителен договор, продавачът следва да разполага с документ за собственост. Това обхваща всички документи, удостоверяващ правото на собственост върху имота – нотариален акт или друг документ, предвиден в Законите за собствеността;

Какви документи са нужни, ако имотът е в строеж ?

Продавачът следва да представи необходимите строителни книжа и документи, удостоверяващи законността на строежа, въвеждането в експлоатация и разрешаване ползването на имота, съобразно действащото към този момент законодателство;

Какви документи се изготвят от продавача при сделка ?

Продавачът следва да представи Удостоверение за данъчна оценка на имота, Декларация по чл. 264, ал. 1 ДОПК, както и Удостоверение за семейно положение и платени данъци. Тези документи се издават от данъчна служба.

Каква скица трябва да се представи ?

Продавачът представя задължително актуална скица, когато се касае за продажба на земя и схема на обекта за „самостоятелен обект в сграда” (съгласно Закона за кадастъра и имотния регистър), издадена от съответното териториално поделение на Службата по геодезия, картография и кадастър (СГКК) към Агенцията по геодезия, картография и кадастър;

Допълнителни документи за продажба ?

Отделно от всички други документи продавачът трябва да извади и Удостоверение за липса или наличие на вещни тежести върху имота (УВТ). В случай, че продавачът се представлява от пълномощник, е необходимо да представи изрично нотариално заверено пълномощно. Ако продавачът е наследил имота, трябва да представи удостоверение за наследници, от което е да е видна връзка с наследодателя.